In een recent webinar deelde Steven Decorte zijn inzichten rond keuzes maken, hoe hij sterk gelooft in het hebben van een team met brede kennis en individuele specialisaties. Door deze mindset is Dfisc in staat om elke klant op maat te bedienen. Startende ondernemers worden anders benaderd dan gevestigde consultants en dit vereist een zorgvuldige afstemming van advies en begeleiding.

Maak het verschil

Steven zegt zelf met trots in zijn stem: “Wat Dfisc echt onderscheidt, is ons team“. Elk teamlid heeft een solide basiskennis van boekhouding en fiscaliteit, maar tegelijk één of twee voorkeursectoren waarin ze zelf versnellen en uitblinken. Dit houdt het team scherp en zorgt voor een hoog niveau van service voor elke klant. Als jouw voorkeursector bv. “vzw” is, dan zal je ook de nieuwste ontwikkelingen in jouw vakgebied opvolgen en als eerste deze kennis willen delen.

Het vinden van dynamische medewerkers die zich willen specialiseren in specifieke sectoren is cruciaal. Dit stelt ons in staat om nog beter aan de behoeften van onze klanten te voldoen en de diensten continu te verbeteren.

Dan komen we bij de War for Talent natuurlijk. Maar net door keuzes te maken, komen wij aan tafel te zitten met een andere insteek, nl. met mensen die ergens interesse voor hebben en zich willen verdiepen.

Ondernemen bij Dfisc

Proces in constante evolutie

Keuzes maken is essentieel voor focus en efficiëntie. Het vinden van de juiste match tussen klanten en medewerkers is een uitdaging, maar we zien dat met vertrouwen tegemoet. Het is niet alleen een strategie maar een mindset bij Dfisc.

Het kantoor zelf is een broeinest van enthousiasme, waar het team voortdurend wordt uitgedaagd om gericht te werken en alles in vraag te stellen om te blijven optimaliseren. Het draait er wel altijd om dat we de ondernemer goed begeleiden en omkaderen met een breed dienstenpakket dat alles omvat, van boekhouding tot fiscaliteit tot persoonlijke coaching.

Aansluitend wordt ook bij elke nieuwe klant nagedacht over welk karakter van ondernemer zal passen bij het karakter van de medewerker. De ene persoon communiceert liever per e-mail; de andere doet liever een losse babbel en belt liever. Dus ook keuzes maken op het vlak van communicatie is belangrijk.

Sowieso hebben wij een losse stijl in onze communicatie, we spreken iedereen aan met de voornaam en schrijven in de je-vorm.

Wil jij meewerken aan deze voortdurende evolutie en meedenken hoe we steeds kunnen bijpassen aan de veranderende behoeften van de klanten, neem dan eens een kijkje in onze vacatures!